• نام پروژه: هیدروسایکلونهای پلی اورتان
  • مشتری: شرکت معادن طلای موته
  • تاریخ شروع پروژه: 20 آبان 1400
  • تاریخ تکمیل پروژه: 11 آذر 1400
  • آدرس پروژه: www.barezsanat.com

ساخت لاینرهای و هیدروسیکلونهای پلی یورتان

ساخت هیدروسیکلونهای پلی یورتان

سومین نوع طبقه بندی مورد استفاده در معدن، ساخت هیدروسیکلونهای پلی یورتان است که معمولاً سیکلون نامیده می شود. برخلاف سایرین، هیچ قسمت متحرکی ندارد و به همراه یک قطعه دیگر از تجهیزات، یک پمپ کار می‌کند. برای درک اصل کار هیدروسیکلون ابتدا باید اجزای آن را بشناسیم. با شروع از بالا، تخلیه سرریز وجود دارد.

هیدروسیکلون پلی اورتان

برخلاف طبقه‌بندی‌کننده‌های شن‌کشی و مارپیچی، سرریز طوفان نقطه خروجی مواد ریز است به‌جای اینکه برعکس در مورد دو مورد دیگر وجود دارد. VORTEX FINDER که از تخلیه سرریز به داخل بدنه، که نقطه ورود تغذیه سیکلون است، امتداد می یابد.

این به سادگی یک طول لوله است، هدف آن ایجاد نقطه جدایی بین مواد درشت و ریز است. توضیح بهتر زمانی امکان پذیر خواهد بود که توضیح دهیم چگونه کار می کند. از اجزای سیکلون ما، مخروط بالایی و پایینی است،در ساخت هیدروسیکلونهای پلی یورتان به این نکته باید توجه کرد که این بخش را به دو مخروط تقسیم نمی کنند. برخی از این روش‌ها طراحی شده‌اند تا تعمیرات را آسان‌تر کنند، و برای جداسازی نقاط سایش، عملکرد آنها کمک به ایجاد یک VORTEX است.

این کار با هدایت دوغاب به سمت جریان زیرین انجام می شود و در عین حال سطح صافی را ارائه می دهد که تولید نیروی گریز از مرکز را که طبقه بندی را ممکن می کند محدود نمی کند. به مخروط پایینی APEX متصل است. راس نقطه تخلیه سیکلون است، این تخلیه به عنوان UNDERFLOW نامیده می شود. ماده ای که در این نقطه خارج می شود، ماده ای خواهد بود که نیاز به آسیاب بیشتر دارد. آخرین قسمت  SKIRT است. فقط برای محدود کردن ریزش وجود دارد و پاشیدن آن برای عملکرد نظریه عملیاتی مارپیچ مهم نیست.

روش جداسازی هیدروسایکلونها ی پلی یورتان

فکر می کنم از خود می پرسید چرا و چگونه این قطعه تجهیزات اندازه های مختلف سنگ را از هم جدا می کند؟ برای پاسخ به آن، باید وارد نظریه عملیاتی مارپیچ شویم. برای شروع، دوغاب به داخل سیکلون در امتداد دیواره بدنه هدایت می شود. با توجه به سنگ معدن در حال پمپاژ، دوغاب دارای VELOCITY است. این سرعت و نقطه ورود به ایجاد یک مسیر مارپیچی در اطراف خارج بدن، مخروط بالا و پایین کمک می کند.

ورودی سیکلون به این شکل طراحی شده است تا خوراک ورودی به تولید کمک کند و در مسیر مارپیچی که سنگ معدن باید در داخل مارپیچ طی کند، تداخل نداشته باشد. نیروی گریز از مرکز ( اصل کاری هیدروسیکلون مرکزی ) که توسط این چرخش ایجاد می‌شود، ذرات بزرگ‌تر را به سمت بیرون به سمت دیواره سیکلون مجبور می‌کند. اگر بتوانید در حین کار یک مارپیچ مقطعی را انجام دهید، می‌توانید ببینید که هرچه به مرکز مارپیچ نزدیک‌تر شوید، سنگ زمین ریزتر می‌شود.